Professioneel liftbeheer voor de facilitair-manager

sep 29, 2016

Stel je eens voor, je bent facilitair-manager bij een zorginstelling of woningcorporatie. Je bent bouwkundig opgeleid en je hebt de verantwoording over een leuk arsenaaltje liften. De organisatie waarvoor je werkt heeft in haar wijsheid besloten dat op jouw afdeling met minder mensen hetzelfde – nee, meer werk – moet worden verricht. En langzaam maar zeker neemt de regelgeving en de druk van alle kanten toe. Inhuren van externe professionals is aan banden gelegd. Wel wordt van jou verwacht dat je op ieder moment kunt rapporteren hoe de zaken er voor staan. En oh wee, als het fout gaat; mag jij met de billetjes bloot komen uitleggen waarom je liftje op de ‘hupeldepupstraat’ met al die minder zelfredzame personen stil is komen staan – als het niet erger is. Herken je dit?

GOEDE RAAD IS NIET DUUR

Je kiest voor liftboek.nl, voor de gratis versie. Registratie van onderhoud, keuringen en storingen en zo. Als je wilt, kun je zien wat er wel en niet is gedaan. Waarom zou je met die papieren liftboeken werken, die vuil, onleesbaar en soms zelfs kwijt zijn? En sowieso nooit realtime beschikbaar vanaf jouw PC, smartphone of tablet. Later stap je zo nodig over op de performance versie en krijg je e-mail of sms berichten voordat je leidinggevende of je huurders beginnen te koeren. Voor die drie euro per lift wacht je niet tot de krant op de stoep staat. Je richt je eigen dashboard in en hebt in één oogopslag in de gaten of er ergens bloed uit gaat lopen. De contractafspraken met je liftonderhoudsbedrijf kan je monitoren en eenvoudig bepaal je boete en bonus. Met een beetje geluk verdien je er nog geld mee terug…

Je hoeft geen liftexpert te zijn om met deze webapp te werken. We helpen je graag op weg. Je zult zien dat liftbeheer geen raketwetenschap is.

TRAP ER NIET IN

Ja, natuurlijk biedt jouw liftonderhoudsbedrijf ook een gratis online speeltje aan. Realiseer je dat ze leuk werken zolang jij met hun werkt. Maar overstappen naar een ander is er niet bij en ook mis je keuringsregistraties en de vergelijking met de andere liftonderhoudsbedrijven. Jouw data is niet van jou maar van hen. Nog daargelaten dat je met meerdere liftonderhoudsbedrijven en keuringsinstellingen werkt. Je al hun appjes eigen maken, is onbegonnen werk. Neem je liftboek.nl, de enige onafhankelijke liftmanager en bepaal zelf wie er wel en niet in mogen werken.

Resumé drie vragen:

  1. Kies je voor een papieren liftboek in de machinekamer of een gratis online versie, die altijd leesbaar en beschikbaar is?
  2. Wacht je tot je klant of leidinggevende gaat klagen, of ben je dat liever voor?
  3. Bindt je je aan een leverancier, of neem je de regie in eigen handen en kies je voor een universele oplossing?

Meer weten? Neem contact met ons op.